27 Nisan 2010 Salı

Benim de bir şikayetim var!

İnsanların bir şeyler isteyip de bunun için hiç çaba göstermemesine anlam veremiyorum. Anlam verememenin ötesinde, bunu istediğini her yerde ve her ortamda yüksek sesle dile getirip kesinlikle bir hareket yapmayışı beni sinir ediyor. Hele herkesin her şeyden şikayetçi olmasına rağmen düzeltmek için hiçbir çaba göstermeyişi yok mu! Bu genel olarak Türk milletinin bir sorunu mu yoksa insanlığın sorunu mu çok merak ediyorum.

Gördüğüm öğrencilerin, gençlerin %95'inin aklında yurt dışı var, oralara gitmek istiyorlar, çok istiyorlar, hatta gitmek için her şeyi yapabilirler dediklerine göre ama nedense gidemiyorlar. Neden diye sorduğumda genelde aynı cevaplarla karşılaşıyorum: "Nasıl gideyim?" "Çok para lazım ona bende o kadar para yok" "Nasıl gidileceğini bilmiyorum ki".

Herkes hazıra konmak istiyor, başkası onun için uğraşsın istiyor, gökten zembille kafasına gitme yollarının yüklenmesini bekliyor. Biraz araştırsa, okusa aslında o kadar para gerekmediğini, gidebilmesi için o kadar çok ve kolayın yolun olduğunu görecek. Ama parmaklarını kıpırdatmıyorlar kendi arzuları için bile.

Başka bir yönden bakalım bu duruma. Ülkedeki bir dolu şeyden herkes şikayetçi. Yönetimden, iktidardan, yönetim biçiminden, fakir insanların oluşundan, sokakta kalan çocuklardan vs vs.. Tamam madem bu sorunlar var, bunlardan şikayetçisin ve bunları çözmesi gereken kişiler çözmüyor, o zaman sen neden bir şeyler yapmayı denemiyorsun? Hep bir şeylerin düzelmesi isteniyor ama kimse kılını kıpırdatmıyor!

Haklarının savunulmadığından mı şikayetçisin? O zaman "burası Türkiye" deme, peşini bırakma işin. Sonuna kadar git.

Fakirlerden mi şikayetçisin? O zaman neden sen bir şeyler yapmıyorsun? Bu işlerle uğraşan bir dolu dernek var, onlara katıl, yardımda bulun, yeter ki oturma salonunda.

Aç çocuklardan mı şikayetçisin? O zaman en azından birini sen himayene al, hala ülkede bir şeyler yapmaya çalışan siteler, vakıflar var. Birine başvur. Uzaktan üzülmekle olmuyor bu işler.

Öğretimden mi şikayetçisin? Okuldaki mercilerin peşini bırakma, kene gibi yapış gerekirse. Bıktırana kadar, kusturana kadar söyle isteklerini. Sen memnun gibi davranıyorsan onların kabahati ne?

Her konuda biraz bilinçlensek, ısrarcı olsak, hayallerimizin peşinden gitsek, bir şeyler için çaba göstersek herkes daha mutlu olmaz mı?

3 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Asagi atlamak istiyorum hala, her ne kadar az once fazladan seyler yazsam da yorum olarak. :D

Evet asagi atlamak istiyorum. :/

Mathilde dedi ki...

bunu ben de çok istiyorum. bakalım cesaret edebilcek miyim bi gün..